fredag 7 november 2014

KRYPIN

Vår lillkråka behövde någonstans att hålla till även på nedervåningen. Vi gjorde därför iordning ett litet "krypin" under trappan. Min karl spikade dit lite restbitar av nån skiva sen målade jag å sydde ett överdrag till en skummgummibit av ett gammalt tyg som jag fick från mormors källare. En gammal orange gardin och två virkade grytlappar blev en korvkudde (eller vad det nu heter ?), restbitar blev en lappkudde och ännu ett vintagetyg blev en kudde med en grytlapp på. Nu används det lilla " krypinnet" flitigt. 

Jag bara älskar gamla grytlappar, eller pannlappar som det egentligen är. Har länge tänkt göra något av den lilla högen jag samlat på mig. Jag har börjar sy fast en del av dem på ett överkast, men nu passar inte överkastet på någon av sängarna... Så vi får se... Väntar på en bra ide.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar