lördag 16 november 2013

JULKLAPPSPÅSAR

NU ÄR DET JUL IGEN!
Det är i alla fall hög tid för julpyssel. Jag kommer lägga  upp lite julbestyr och tips på julklappar. Bara hoppas att mottagaren inte läser bloggen. Kommer försöka att göra så många av mina julklappar som möjligt själv. Jag är riktigt trött på att köpa en massa onödiga prylar. Slit och släng känns så fel!



Mitt första juliga inlägg handlar om paketinslagning. Julen hos oss brukar innebära drivor med kartonger, papper, tejp och snören. Jag ska minska den högen! Dessa påsar går att återanvända jul efter jul. Det kommer dessutom gå väldigt lätt för mig att slå in mina klappar =) Jag kommer inte att köpa något tyg till att sy påsar utan syr av vad jag har hemma. Dessa påsar är sydda av ett förkläde, ett kuddfodral, ett par byxor, en duk och lite tyg som blivit över. De små vita hjärtana är lite tovad ull som blev över då jag tovade sulor.




1. Sy på eventuella dekorationer på övre delen av tyget. 
2. Vik upp räta mot räta och sy sidorna (om du ej har overlock så kan de behöva sick-sackas först).
3. Vänd påsen rätt.
4. Vik ned den översta delen inåt och knyt ihop med juliga band.


Jag blev inspirerad av Ernst. Ta en titt på hur man gör dessa enkla julklappspåsar i Jul med Ernst del 3




1 kommentar: